Tuesday, June 14, 2011

My LoveLy GeGe a.ka Guinea Pig

salam..

tahun lepas.. kira oktober tahun lepas, aku ada beli guinea pig.. aku bagi name dia GeGe ( sebutan girl2 ) gege ni jantan ok. tapi terbagi nama macam betina sebab orang yang jual tu cakap dia betina. bodo. if taktau jantan betina takyah ler keje kat kedai pets! then  bila balik cek betol2 ada nampak 2telur n 1 tuttt. hahaah!! so melekat la nama 'gege' tu.. hehehe!!

gege ni membesar sama dengan Ainnur Ishamina - my nephew - isha lahir, 3-4 bulan lepas tu aku beli gege. hehehe! lebih kurang macam membesar same2 la kan.. eh ye ke? jarak gila jauh.. wuwuwuuu~ (--")

well, macam biasa la.. mula2 beli tu kemain lagi excited kot jaga gege nih. 2hari skali bagi mandi bagai.. lelama tuh macam dah terbiar je..malass~ nak bagi mandi pon seminggu sekali. T_______T

bukan ape. aku ni sekarang macam dah takda masa nak jaga gege. tu pasal la gege terbiar. huhuu~

dalam sebulan lepas aku terpikir nak cari orang yang sapa2 nak beli gege aku nih.. then bila pikir2 balik aku macam tak sanggup la nak jual.. macam kejam je kan? =(   so aku pon decide nak cari orang yang boleh jaga gege sahaja. hehehehe! dah dapat da pon- kawan adik aku. dia tu ada bela hamster... hehehe!

kiranya if aku nak amik gege tu balik pon takpe. sebab dia tolong jaga jeww.. hehe! pandai tak aku? pandai kan2. hehehe!!





jum tengok gege jum!


ni time baru je beli gege
=)

muka hepi jer..
baru aku pasan dulu aku gemok!
tapi perasan kuruihh..
hahaha!
masa beli ni, gege baru umur 5bulan



kiri



kanan
aku ada gege sekor je yer..
bukan 2ekor g.p.
tapi if orang yang taktau,
bila tengok pic nih mesti ingat aku ada 2 ekor g.p (guinea pig)
=)






atas



ni pic yang terbaru k.
hari sabtu
11 June 2011
4pm
selepas mandi kan gege
5pm kawan qila datang amik
sedeyy
=(



ohhh gege sangat manjeee
=)




im miss gege so much rite now!
=(
sekarang dah nyesal.
dulu beria2 la taknak jaga gege.
masa kawan qila datang amik.
aku nangis kott!
huhuuu~





my gege
I 'm so sorry because I cannot take care of you as before
sorry sayang
=(







p.s : nanti aku upload video gege k? korang nak tengok kerr?? macam la korang nak tengok kan2?  hahahaha!!

p.s : lepas ni dah taknak bela binatang lagi.. hmmm better bela ikan tipu - masuk dalam aquarium - cucuk plug - turn on - then 'ikan' tu pon berenang dengan senang hati.. boley? huhuu






No comments:

Post a Comment