Wednesday, May 4, 2011

Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh

salamm..
haaaa cuak tak tetiba title hospital? tak cuak kan.. hahaha!
ni haa. sebenarnya nak cerita yang aku ni baru balik dari hospital ipoh ni.. ehh takkk! bukann! aku tak sakit la.. adik laki aku ni haa yang sakiit. huuuu

pegi hospital ni sebenarnya adik laki aku - pae; dia kene amik darah kot. huuu~ seremm sejuk aku tak pernah kot kena amik darah bagai ni.. mau pengsan aku tengok darah.. ada cerita pasal darah ni. hehehe!! dulu masa umur aku 18tahun la kan.. perangai ofcoz la macam budak2 lagi. ngeh3! time tu adik kecik aku beli la askim pop. pastu aku pon nak la cikit. aku cadangkan kita kerat dua. adik aku pon kecik lagi so takda la nak kedekut2 nih.. cer skang aku mintak, hareemmm dia nak bagi wuwuwu (-_-) tapi time aku nak potong askim, aku tengah tahan shi2.. haahaha! dalam kelamkabut tu ntah cmne tpotong jari sendiri. ttiba jari rasa panass je. yela sebab darah mengalir keluar kan.. bila tengok darah, terus tangan yang luka tu mengigil2. tapi aku pon dok keras je kat dapur. takda nak jerit2 mintak tolong ke nangis ke hape ke kan huu. tapi tak sakit lagi masa tu tau. kebetulan angah aku nak pegi dapur nampak la jari aku bdarah. menitik2 ni kat lantai, aku bdiri tak gerak2 lagi sebab tgamam kot. ntah la. hahaha!! angah cakap muka aku time tu pucat giler. huu~ lepas tu angah aku lap2, bersih2kan, terus aku ok. hahahaha!! padahal luka kena pisau je kot. (--")

haa start time tu la aku xboleh tengok darah sendiri. wuuuu~ darah bulanan pon aku penin tengok.. aku pon tak paham la ngn diri sendiri. haha!!

oppsss!! ok2. sambung cerita pasal pae ni.. dia kena amik ujian darah sebab kolestrol tinggi. pae tu tak gemuk pon. kurus je. tapi tak la kurus kering. biasa2 je.. dia ada kolestrol sebab ada amik ubat antibiotik ape ntah. dulu darah dia kotor kot, pegi hospital doc bagi antibiotik kat dia. masa tu ayah aku kena sign 1 surat, maknanya if terjadi ape2 kat pae sebab kesan antibiotik tu, ayah aku tak salahkan pihak hospital. haaaa giler kau! kira kuat la antibiotik tu.. and now kesan dia, pae ada kolestrol. huuu

pae





3049
* maaf ye kualiti gambar seperti ini tidak sepatutnya berlaku. ni guna camera hp je kot. 
camera samsung ttiba bateri low, boley cmtu? 
huh!


ni ada 3botol darah yang kena di isi.. dia je kot dapat 3botol. 
yang laen semua 1botol je huuu...
tapi penutup kuning tu dalam dia ada cecair ape ntah..


lame gak la kena tunggu dalam 1jam camtu. ni hospital gomen, standard la kena tunggu.. lgpn ayah aku ni keje gomen, bila adik2 aku ni sakit teruk2 g je hospital. ubat free aje.. tapi Alhamdulillah, kitorang adik beradik tak penah lagi la kena sakit teruk. sakit ngada2 adala..hehehe!!!ada cikit cerita, dulu ni, antibiotik adik aku ni dah habis. masa tu kitorang kat kg, kedah. nak tak nak ayah aku beli la ubat kat farmasi.. ko nak tau antibiotik 1papan ada 8kapsul rm30 kottt!! huuu~ slalu dapat free 2-3kotak. haaa beza tak harga dia n dapat free? hahaha!!!

ok bye


p.s : saje je takda buat penutup.

p.s : sebenarnya takda idea da.. hahaha!! *nanges

2 comments:

  1. eh eh . budak busy da aktif blog ... :P

    p/s : eee . ingtkan mira yang kena masuk hospital tadi ;-)

    Hope adik mira cepat sembuh ..

    ReplyDelete
  2. hehehe!!
    yela asik follow blog owg laen je.. blog sendiri di ketepikan hahaha!!

    tQ lyn

    ReplyDelete