Thursday, September 8, 2011

Raya : Malam Raya

salam..

hehehehe! harini raya ke bape eh? ke-10 kan.. hehe! aku baru nak update citer pasal raya aku.. korang jangan marah aku k.. tak sempat la.. mane nak pilih gambar, mane resize gambar lagi, pastu bila dah pilih gambar yang cantik di mate aku bila  memandang, mane nak edit2 lagi kan.. bhahaha!

sekarang ni, kita mula kan dengan citer malam raya k. isnin 29.8.2011

masa ni aku kat kampung aku, kedah - belah mak aku. menu tuk berbuka harus la menu raya tuk ke esokkan hari nya.. sambil tu kitorang celeb besday makcaq - kakak mak aku, yang jatuh pada hari raya 30.8.2011.. tapi kitorang celeb awal laa.. raya mane dan nak celebrate.. alahhh potong kek je pon tu pon aku kecoh kann  (--")

menu berbuka antaranya :

kek

rendang hijau

kari kambing


rojak/pasembur
eh ye ke? ye kot..hahaha!

haaa tu diaa.. ulam ulaman seperti petai, jering dan sambacan (singkatan sambal belacan) adalah menu wajib di kampung aku.. heheheeh! sedap okeh.. berpeluh berhingus aku makan sambacan makcaq aku.. wuwuwuu.


ketupat jagung daun palas.
aku tak bape gemor la jagung2 ni.. tapi makan jugak lah kan.. tak makan nanti rugi. huu!



perempuan makan bawah, laki makan atas meja.. hormat kan.. semua menu dia atas adalah air tangan campuran dua beradik (mak aku n makcaq) tapi makcaq aku lagi terer n lagi sedap masak.. hehehehe!! eh eh mak aku pon ngaku jugak tau, masakan makcaq lagi sedap dari dia.. ^__^


lepas makan, perot pon manyak kenyang.. jum kita main mercun! hehehe!




pelita buluh ni ada buat banyak, tapi petang hujan so sumbu basah, just ada beberapa pelita je yang boleh nyalakan.. tu pon ok ape!


sesi bergedik
 adik laki aku ni bila berpiccy asik nak control macho je. menyampah tahu?




ok. dia lah selalu jadi mangsa bila aku rindu mr.obie. kiranya macam nak ber-piccy gedikromantik la.. huhuu






hepi dapat nyala kan bunga api warna warni.. hahaha! eh nape ah bunga api sekarang pendek2.. pastu banyak je masuk angin.. heee benci!


budak kecik tu, anak sedara sepupu.. haa paham kan? alahh jangan pening2 k.. anak sepupu aku. haa kan senang.. ke bahasa aku yang tak betol ?? huuu~ (--")





ada video ni.. tapi sila sengetkan kepala anda ke kiri k.. sape la cameraman nih (--")


segala bunga api & mercun di sponsor oleh cousin aku.. banyak gila kot mercun. mercun bola lagi banyak.. nasib takda sape2 di antara kami yang jari nya terputus.. heeee muluuttttt! =p


bye!



p.s : tunggu entry raya pertama lak k.. gigih ni nak update!!

No comments:

Post a Comment