Monday, September 12, 2011

Picnic : Meru WaterFall

yehaaaa... 
tak sabau budak yang kena gigit pacat kat perot ni nak update!(motif?? nak bagitau kat orang la kan kau ni kena gigit pacattt? camtu?) hehehe!

oppsss!! salam..  hehehe!

ni citer semalam tau.. hari ahad.. aku ikut family mr.obie pegi berpicnic kat meruwaterfall,perak.. yang join picnic ni opah, family sepupu maklin(mak obie), unc lan n wife(penaja. hahaha!)

kitorang sampai sana around 11.30am. sampai je terus bakar arang sebab nak buat BBQ kan.. menu yang nak dibakar - ketam,udang,sotong & ikan keli..

selesai bakar - kita makan dulu! perut dah kenyang baru berendam.. heheh!









cuyen


shafiyah


kiri: mr.obie, auntie redz,cuyen,azi,mira
auntie redz ni wife unc lan, azi ni sepupu maklin.. sebaya aku.. dulu sekola rendah same2.. kecik gile dunia kan =) kiranya bila aku dah kawen dengan mr.obie ko nih, azi ni pak sedara aku la kan kannn..
(pe hal aku senyum cam x ikhlas haaaa?)






kitorang lepak kat sini sampai la hujan dalam kul3.30 camtu.. tapi before tu kitorang dah kemas barang sikit..tetibe auntie redz panggil kitorang budak2 ni (eh budak2 ke aku.. bhahaha!) ajak gi kat kete dia.. tengok2 ada 2kotak kek.. ohh patut la tadi dia keluar ngan kawan dia.. lame lak tuu.. huhu! kek ni tuk nak besday maklin & unc lan.. eh korang jangan taktau bakal MIL aku ni kembar tau.. mr.obie pon ada kembar juga.. tapi hilang dalam perot, masa maklin nak bersalin mr.obie kau..


surprise!!!
hepi besday to youuuuuu.. hepi besday to youuuuuuuu.... hepi besday to mak & unc lannnn~ ( masa ni sebutan semua tunggang langgang. hhahaha! sebab masing2 panggil dengan gelaran masing2 la kan. huhuuu) hepi besday toooo youuuuuuuuuuuu~


hepi besday 45th to mak & unc lan! (13/9/1966)


kembar.. biasa la.. masing2 sama je reaction dorang..


auntie mimi - besday dia 27/9 tapi celeb skali =)


mr.obie kau ni sengaja dekat2 ngan unc lan.. lepas tu dia calit icing kek kat besday boy (???)


dia pon terkena..nampak tak kat pipi mr.obie ni ada tanda besar warna coklat? haa tu birthmarks dia.. ada dua. satu lagi kat bahu belah kanan jugakk.. same je rupa dan bentuk.. eh eh? hahaha!


amboiiiii! suke ye kena kan orang???

elok je main calit calit tetiba ujan lebat.. tapi kali ni kitorang tak lari tuk selamat kan diri, sebab masing2 dah basah. kan mandi tadi.. tak salin baju pon.. lekkk je kitorang jalan kaki keluar masa hujan lebat.. hahaha!!
 pastu pegi umah unc lan semua salin baju kat sana.. aku kongsi toilet ngan maklin & auntie mimi.. elok je bukak baju, mak lin tegur..

maklin : eh mira nape perot tu? ada darah..
mira : haaaaa?? eh pacat la ni... ( dalam hati da geli geleman dah. rase nak jeritt je, nak mengelupur pon ada hahaha!)
maklin : check betol2 kat baju ada pacat tak?
memang takda la kan.. sebab darah pon macam dah kering.. tapi ada lendir2.. air liur pacat kot kan..  aku basuh la.. basuh je.. pastu darah tak benti keluar.. ahh redha jela.. huhuu!
tapi kan before ni, ramai je kena pacat.. tapi tak sempat hisap darah.. just naik merayap je.. shafiyah pon kena jugak tapi jap je darah keluar.. kiranya pacat tu baru hisap la.. haku ni mesti pacat tu dah gemok sebab kenyang gilaaaa kan.. hisap darah aku! masa aku tengok pacat naik kat kaki2 dorang dalam hati aku, mintak2 la aku tak kena.. kalau kena pon jangan bagi aku perasan.. tengok2 betul2 jadi. choiiii!!

lepas tu ngadu kat mr.obie, perut berdarah kena tikam pacat.. hahahaha! pastu asik asik tanya darah dah berhenti belum..


umah unc lan.
mak lin pakai kain pelekat mr.obie.. gamble je kan? lek laa beb! hahaha! seluar dah basah kena hujan.








opah, mr.obie, aunti mimi


amboiiiii! senang nya hidup.. makan pon opah suap kan..


bulat!


mira, maklin, cuyen






mira : nak baby eh?? jum jum! jum la paa..
mr.obie : jum ape sayang?? 
mira : jum kawen laa.. pastu ada la baby.. 
muahahahaha! gatal gilerr!
T_____T





baju ku berdarah... (poyo)

nak tau mane aku kena pacat? aku ni bila tau tempat tu ada pacat yang banyak, aku sangat lah berhati2. tersangat. nak pijak batu pon selowww seloowww je sebab nak tengok batu tu betol2.. mane la tau ada pacat kat situ ke.. cuma satu tempat ni je aku tak check ape langsung...

aku duduk kat sebelah azi. belah kanan. waterfall yang sikit2 tu..haa aku sandar lame kot kat situ.. aku rase kat situ la kot pacat naik kat badan aku. huuuu~


nih. tadi aku google image 'pacat' konon nya la nak letak dalam belog ni.. tapi aku tak boleh tengok lame laaa. geliiii~ terus close window.. heee meremang kot! geliiii! geliiiiii!!



bye!


p.s : sori, gambar bakar2 takda.. makan je keje. lupe terus nak snap pitcha.. hehehe! lepas ni sambung entry raya k.. =p

No comments:

Post a Comment