Friday, January 14, 2011

jerawat oh jerawat

hi salam jumaat semua *-*

minggu ni minggu yang paling mbuat kan aku rase tensi sangat2! korang jangan la tnya kenapa.. korang dah tau saje je nak tanya lagi eh.. gigit karang huh! korang tengok la tajuk entry harini =(  hmmm cedey~ muke aku sangat subur unutk ditumbuhi buah jambu jerawat yang sangat segar.. huhu~ tapi biasa la perempuan bila nak datang bulan, tanda2 nya camni la.. tapi aku punya jerawat yang tumbuh bukan nya sikit mcm biasa. tapi kali ni luar dari biasa. banyak nok! hah mane la aku x tensen.. nak nangis pun ada taw.. sob. sob. sobb! aku ni setiap bulan aku akan kira brapa jerawat aku tumbuh.. ekeke! nampak sangat xda kje kan2.. hahaha! slalu jerawat aku akan tumbuh 2-3 biji dlm sbulan. tapi kali ni cer korang teka?? cer tekaa?? teka la cepat! aku hempuk karang nak?! (hrp maaf  mood tidak berapa btol dsebabkan jerawat huuu) hehehe! eh xla, aku main2 je aku xhempuk korang la... hahaha! karang x pasal2 korang saman aku.. yela korang mane tau sbab korang x nampak muke aku ponn hek, hek, hek! aku da kira pagi tadi before g keje. total nya adaaaaaa 6 BIJI JERAWAT. hah! banyak x? korang ada x jerawat banyak tuu? xda kan.. xda kannn?? aku sorang je ada. aku ngaku muke aku memang sensitip lebih. skin muke aku ni ngengada lebih. sehari kena 3x cuci muke. if 2x je cuci.. hambek ko sok tumbuh sebijik lagi! lagi2 if aku ni banyak pikir2 ke, mood xbtol ke, hah ready la aku untuk ketumbuhan jerawat yang seterus nya. benci makk!!

tetiba aku ni teringat la yang bakal mak metua aku ni  ada jual n pakai Virgin Coconut Oil ataupun dalam bahasa melayu nya Minyak Kelapa Dara atau singkatan nya VCO. Dah lama da bakal mak metua aku ni jual VCO.. dia buat sendiri tau. tapi di bantu dengan mesin mesin yang terlatih canggih la. eh canggih ke?? ntah aku pon x tau. hekhekhek!! Sebenarnya kat rumah aku dah ada 1botol. tapi x abes pon. Mr. Obie aku dulu dia minum VCO ni jadi kurus tau. before dia minum berat dia dalam 78kg camtu la.. yee aku tau berat sangat kan.. korang nak kata dia gemok kan? xpe aku xkisah poonnnn~  heheeh! chumel ape Mr. Obie aku tu ( puji bf sendri, xbley blah haha). lepas dia minum VCO berat dia turun mendadak hingga 73kg x sampai sebulan pon! korang caya x? hah x caya? korang wajib PERCAYA ok! ini adalah kisah benar sebenar2nya. tapi sekarang ni dia x minum da. malas katenya. (elehh mentang2 da susut blagak eh?) huhu. before mak Mr. Obie ni nak jual kat orang2 lain, kena la  test kt diri sendirik btol x? dan yang menjadi mangsa nya adalah anak2 nya la.. tapi puas ati sebab mendatang kan hasil yang sangat baik. and bakal mak metua aku ni tiap2 pagi n malam sapu VCO kat muke dia. so, bila aku kish2 pipi ada bau kelapa sikit2. hehehe! jadi hasil nya pada muke bakal mak metua ku ni  kulit menjadi licin, lembut dan bebas jerawat.(macam penah dengar je ayat ni kan2?)

dibuat nya cerita, hari rabu malam aku pon sapu2 la VCO kt muke aku yang licin  berjerawat nih haa.. sapu sampai minyak tu serap kat skin muke aku. pagi pon aku bubuh jugak. before aku pakai krim safi, aku sapu VCO dulu. pastu baru calit2 krim n tempek2 bedak 10inci bagi menutupi jewarat ku yang comel  huduh itu. Pagi jumaat, harini la.. lepas mandi aku tengok jerawat2 aku da kecut beb! hahaah! x mengembang macam before nih hahah! bangga gile aku! tengok cermin pon asik senyum2 jekk. (perasan muke da cantik la tuh, hempuk lelaju!) so lepas ni xdala tempek bedak sampai 10inci. 5inci pon da cukup tuk menutup segala kekurangan.. hehe!


p/s : alang2 baik aku promot terus tul x? hahaha! mak Mr. Obie jual VCO 1botol rm30.. promot ni x bgaji ok. sekian terima kasih.









.

No comments:

Post a Comment